lørdag 17. januar 2009

Min første uke


Yeah, jeg har nå fått meg egen blogg! Stort! Og den er ROSA, får se hvor lenge det varer...

Vil bare at alle skal vite at jeg har det fint i det store utland- eller rettere sagt i Israel hvor jeg befinner meg nå. Det er faktisk ganske så rolig å fint her, i alle fall ikke noen strørre ting jeg har vært bort i. Jeg er her i diakonipraksis hos min gode venninne Ingjerd som jobber i Det Palestinske Bibelselskapet (PBS).

Bor i Jerusalem hos Ingjerd, men vi har også vært en del på Vestbredden. Har opplevd utrolig mye den første uken jeg har vært her nede. Kan nevne tur til Dødehavet på mandag, tur til Bir Zeit på Vestbredden på tirsdag og dramaundervisning med Operation Palestinian Children and Youth (OPCY) på onsdag. Torsdag var vi i Jeriko, hvor vi blant annet var på hjemmebesøk hos en nydelig dame som bodde rett under Mount of temptation (der Jesus ble fristet). Utsikten fra hjemmet hennes var fantastisk, og det var stort å sitte på verandaen hennes å drikke arabisk kaffe og se ned på Jeriko by ( som er en oase) midt i flott ørkennatur. På fredag spiste vi fårikål sammen med en nydelig palestisk famile med seks barn, mens i dag har vi igjen vært til Jeriko en tur. Vel, dette var min først uke i korte trekk. Vet det var kort og enkelt, men gir i alle fall et lite innblikk. I kveld har vi vært så slitne at vi har ikke orket annet enn å ligge på sofaen hjemme hos Ingjerd å se på film. Skikkelig digg!

1 kommentar:

  1. Hei Eli! Snubla over linken til den rosaferske bloggen din på fjesboki. Denne må eg følge. Har ikkje sett deg på år og dag (faktisk), så det blir fint å følge deg per blogg mens du er der nedi midtausten. Spanande! Kor lenge skal du vere i Jerusalem?

    Har også ein blogg som mest fungerer som elektronisk fotoalbum. Ta ein kikk på http://bingoborg.blogspot.com/!

    SvarSlett